7 πράγματα που με κάνουν καλύτερο άνθρωπο μέρα με τη μέρα

Αν και δεν έχω μιλήσει εδώ γι’ αυτό το κομμάτι της ζωής μου, θεωρώ πως το να «δηλώσεις» κάτι δημοσίως, είναι ο καλύτερος τρόπος για να το ενσωματώσεις περισσότερο στην καθημερινότητά σου. – Δεν θα ταν γουρουνιά να πω ότι κάνω δίαιτα σε ολόκληρο το διαδίκτυο και μετά να ανεβάσω σοκολατίνες στο instagram; Θα ήταν.- Οπότε, βρίσκω την ευκαιρία να μοιραστώ μικρά καθημερινά πράγματα που προσπαθώ να κάνω κάθε μέρα και παρατηρώ πως με «μεταμορφώνουν» σε έναν άνθρωπο καλύτερο, πιο ενεργό, πιο δημιουργικό, πιο υγιή – τόσο πνευματικά, όσο και σωματικά-.

Αν υπάρχει κάτι μέσα σε όλα αυτά που θες να κάνεις, το μόνο που μπορώ να σου πω είναι πως αν τα καταφέρνω εγώ, τότε μπορείς και εσύ.

#1 «Ευχαριστώ»

Ήμουν πάντα άνθρωπος του «ευχαριστώ» και κάθε μέρα γίνομαι και λίγο περισσότερο. Θα πω ευχαριστώ στην ταμεία του super market όταν με βοηθάει με τις σακούλες, θα πω ευχαριστώ στον σερβιτόρο όταν μου δίνει τα ρέστα, θα πω ευχαριστώ στον ντελιβερά που θα μου φέρει τον καφέ μου, και στην κοπέλα που θέλει να με αρωματίσει την ώρα που περπατάω στο κέντρο.

 Το «Ευχαριστώ» μπορεί να είναι mainstream, αλλά παραμένει πολύτιμο. Κάνει όλο τον κόσμο καλύτερο, όχι μόνο εσένα.

Ένα από τα καλύτερα παραδείγματα που έχω να σου δώσω για να στηρίξω το επιχείρημά μου, τυχαίνει να είναι και προσωπική εμπειρία. Τον Δεκέμβρη που μας πέρασε, δουλεύοντας ως εξωτερική πωλήτρια καρτοκινητής, και έχοντας κλείσει περίπου ένα μήνα σε αυτή τη δουλειά που ήταν και η πρώτη μου, έτυχε να μιλήσω σε έναν από τους εκατοντάδες περαστικούς που έβλεπα κάθε μέρα. Η απάντηση του στο «Καλημέρα σας, θα μπορούσα να σας ενημερώσω για μία προσφορά;» ήταν «Δεν μας παρατάς πρωινιάτικα και ‘συ κοπέλα μου;» με ένα «αι στο διάολο» να ακούγεται καθώς απομακρυνόταν. Αυτό αρκούσε για να μου χαλάσει τη μέρα, και να μετατρέψει και εμένα προσωρινά σε ένα τέρας.

Το ευχαριστώ δεν κοστίζει. Κάποιος σου δίνει την βοήθειά του, σου παρέχει μία υπηρεσία, και ας πληρώνεται γι’ αυτό. Ποτέ δεν ξέρεις πόσα συναισθήματα έχει κλείσει στην ντουλάπα του για να έρθει να σερβίρει τον καφέ σου.

#2 «Όχι»

no.jpg

Το να λες «όχι» είναι το ίδιο σημαντικό με το να λες «ναι». Είτε είναι στη δουλειά σου, είτε είναι στη σχέση σου. Δεν μπορείς να αναλάβεις 15 deadlines χωρίς να καταρρεύσεις – και αν δεν γίνει τη μία φορά, θα γίνει σε κάποια φάση- , δεν μπορείς να κάνεις πάντα πράγματα που δεν απολαμβάνεις χωρίς να νιώσεις κάποια στιγμή αόρατος. Η γνώμη σου μετράει, οπότε πάρε θέση, και πες αυτό που θες.

#3 Το «συγνώμη» δεν είναι πάντα καλή ιδέα

Δεν ξέρω αν προκύπτει από τη γυναικεία φύση μου που λίγο-πολύ μας θέλει να απολογούμαστε για οτιδήποτε κάνουμε, από το ελαφρώς αξύριστο πόδι μέχρι την περίοδο. Έχω πιάσει τον εαυτό μου πολλές φορές στο παρελθόν να απολογούμαι για πράγματα που δεν θα έπρεπε. « Δεν θέλω να βγω σήμερα, συγνώμη», «Φαίνεται η τιράντα του σουτιέν μου, συγνώμη». Ας ξυπνήσουμε λίγο. Όταν δεν προσβάλεις και δεν πληγώνεις κανέναν, ποιος ο λόγος να απολογηθείς; Τύψεις ποτέ, παρά μόνο όταν το λάθος είναι πραγματικό.

#3 Να διαβάζω πράγματα, και ας μη συμφωνώ μαζί τους

read

Το έχω πει και στο παρελθόν. Το «καταλαβαίνω» με το «συμμερίζομαι» είναι δύο εντελώς διαφορετικές λέξεις. Όταν μιλάμε για κοινωνίες και ανθρώπους, οφείλουμε να τους καταλάβουμε. Και αυτό θα γίνει μόνο άμα ξεκινήσεις να διαβάζεις. Ας πάρουμε για παράδειγμα την κλειτοριδεκτομή, μία απάνθρωπη πράξη που γίνεται σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Συμμερίζομαι το λόγο που γίνεται; Όχι. Οφείλω όμως, σαν μικρό κομμάτι αυτού του κόσμου, να διαβάσω, να διεισδύσω όσο γίνεται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν αυτές οι κοινωνίες, και να προσπαθήσω να καταλάβω τους ανθρώπους που το κάνουν χωρίς να προβώ σε δικά μου απερίσκεπτα συμπεράσματα. Η πράξη θα παραμείνει απάνθρωπη στο δικό μου μυαλό, ωστόσο θα μπορώ να καταλάβω τι είναι αυτό που κάνει εκείνους να το βλέπουν ως κάτι φυσιολογικό.

#5 Περπάτημα

Δεν είμαι άνθρωπος του γυμναστηρίου. Δεν είμαι άνθρωπος της γυμναστικής γενικότερα. Όμως δεν μπορώ να σου εξηγήσω πόσο καλύτερα νιώθω και πόσο έχει βελτιωθεί η ψυχική μου υγεία από τότε που αποφάσισα πως ό,τι και να γίνει, θα περπατάω τουλάχιστον 50 λεπτά κάθε μέρα. Εκτός από την ικανοποίηση αφού έχεις πετύχει τον στόχο σου, ακόμη και το πιο μικρό work out, μπορεί να σε βοηθήσει να νιώσεις πιο όμορφα. Για χάρη της επιστήμης, σου δίνω τα παρακάτω που προέκυψαν από μία μικρή έρευνα στο internet.

 Όταν γυμνάζεσαι, το μυαλό σου αναγνωρίζει αυτή τη διαδικασία ως μία στιγμή στρεσαρίσματος. Όσο αυξάνεται η πίεση της καρδιάς σου, το μυαλό σου πιστεύει πως είτε παλεύεις με τον «εχθρό» είτε προσπαθείς να ξεφύγεις από αυτόν. Για να προστατεύσεις τον εαυτό σου και το μυαλό σου από το stress, εκκρίνεις μία πρωτεΐνη ονόματι BDNF ( Brain-Derived Neurotrophic Factor). Η πρωτεΐνη αυτή, έχει και ένα «επανορθωτικό» στοιχείο καθώς λειτουργεί σαν κουμπί επαναφοράς. Γι’ αυτό μετά από μία έντονη άσκηση, ακόμη και αν δε διαρκεί πολύ, νιώθουμε πως το μυαλό μας έχει «καθαρίσει» και επομένως νιώθουμε και πιο χαρούμενοι. Παράλληλα, παράγονται οι ενδορφίνες, άλλο ένα χημικό που συχνά συσχετίζεται με ένα συναίσθημα ευφορίας – αλλά δρα επίσης και για το «μπλοκάρισμα» του πόνου μετά τη γυμναστική-.

#6 Διατροφή

eatinghealthy.jpg

Αυτό το «είμαστε ό,τι τρώμε» πριν ένα μήνα δεν το πίστευα γιατί πάντα θα υπήρχε μία σακούλα πατατάκια στον κάδο κάτω από το γραφείο μου. Φτιάχνοντας όμως τη διατροφή μου, κόβοντας εντελώς πράγματα όπως την ζάχαρη ή τα μακαρόνια και ελαχιστοποιώντας το ψωμί και το κόκκινο κρέας, ξεκίνησα να καταλαβαίνω το παραπάνω ρητό. Πιο υγιεινό φαγητό, σημαίνει περισσότερη ενέργεια, άρα περισσότερη όρεξη για άσκηση, άρα καλύτερη ψυχική υγεία, και πίστεψέ με, αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από τον αριθμό της ζυγαριάς.

#7 Να μη δίνω τόση σημασία στα social media

Μην παρεξηγείς αυτό που λέω. Τα social media τα αγαπούσα, τα αγαπώ, και θα τα αγαπάω. Είμαι ακόμη θερμή υποστηρίκτρια όλων όσων προσφέρουν, αλλά όπως και πολλοί άλλοι, έτσι και εγώ το είχα παρακάνει. Πριν λίγους μήνες, ένιωθα πως όλη μου η ζωή περιστρεφόταν γύρω από τα social media σε σημείο που ξυπνούσα μέσα στο βράδυ για να δω αν έχω κάποιο e-mail. Πόσα views έπιασε το άρθρο μου, πόσοι πάτησαν like σε αυτό το post, τι σχόλια έχουν οι φωτογραφίες μου στο instagram. Ξαφνικά, όλη μου η άποψη γύρω από το ποια είμαι και το αν κάνω καλή δουλειά διαμορφωνόταν αποκλειστικά από αριθμούς συγκρινόμενους με αυτούς άλλων ανθρώπων.

Αρκεί να περάσεις λίγη ώρα σκεπτόμενος το πώς ένας αριθμός στα social media, είτε πρόκειται για likes, είτε για follows, δεν είναι πάντα ικανός να αντιπροσωπεύσει την ποιότητα του περιεχομένου σου. Κυρίως γιατί δεν υπάρχει μόνο αυτό εκεί έξω, αλλά αντίθετα υπάρχουν χιλιάδες ακόμη δημιουργοί κάποιοι από τους οποίους είτε από πραγματικό ταλέντο είτε από σύμπτωση κατάφεραν να προσελκύσουν ένα μεγαλύτερο κοινό. Δώσε χρόνο, και ακόμη περισσότερη δουλειά πριν κάνεις τα social media απόλυτους κριτές της δουλειάς σου.

Δεν είμαι ψυχολόγος, ή ειδικός σε οτιδήποτε από όσα σου είπα, δεν προσπαθώ να σε κάνω να χάσεις κιλά ή να αλλάξεις αυτό που είσαι. Είναι όλα προσωπικές εμπειρίες και αν ένα από αυτά τα 7 πράγματα ήταν στην άκρη του μυαλού σου και ήθελες να το προσπαθήσεις, εγώ μπορώ να σου πω ότι μπορείς να τα καταφέρεις αυτά, και πολλά ακόμη. Σημασία έχει να απολαμβάνεις τη ζωή σου με τον καλύτερο τρόπο.

Leave a Reply

Powered by WordPress.com.

Up ↑

